Morgonljus vid Fredriksfors

24 september 2009 § 12 kommentarer

Fredriksfors

Fredriksfors

Förra vecka lyckades jag dra mig ur sängen så jag skulle ha en chans att se solen gå upp. Beväpnad med all sköns bråte som kameror,stativ, tonade gråfilter etc skulle det nog att få till några ”snuttipuff” bilder. Jag prövade både lång och korta slutartider, med o utan gråfilter. Vad jag inte hade tänkt på var att hela vår värld genomkorsa av telefon och el-ledingar. Faktiskt käns det om jag mest kröp omkring i forsen (som tur var vattnet fortfarande rätt varmt) för att hitta vinklar där ledningarna inte syntes …. ibland skulle man kanske strunta i detta och just ta bilderna som de är, med telefonledningar och allt ?

Ha en bra dag // Thorsten

Fredriksfors just innan solen gick upp, i ett moln ....

Fredriksfors just innan solen gick upp, i ett moln ....

§ 12 svar till Morgonljus vid Fredriksfors

Vad är detta?

Du läser för närvarande Morgonljus vid FredriksforsThorstens fotoblogg.

Meta