En strimma av ljus …

05 januari 2010 § 18 kommentarer

Nightlight

En strimma av hopp

  

Så var jul och nyår överstökat! Man kan ju inte påstå att det blivit ljusare, men bara vetskapen om att vi är på rätt väg gör livet lite lättare. Kameran har varit med mig det mesta av tiden de senaste dagarna …. men jag har också upptäckte en annan värld i skogen efter det att solen gått ned. Snö på grenar och träd tillsammans med ett fantastiskt ”överljus” ger spännande kompositions möjligheter. En av kvällarna fick vi se en otrolig måne som steg upp över skogsranden, men återskenet från månen visade sig mer svårbemästrat en jag tänkt mig …. gubben lyser ju så fb stark (i varje fall jämfört med resten av skogen vid dessa sena timmar). Med dessa morderna digitalkameror är det lite av en övervägning att få det att se ut som natt och inte en bild tagen mitt på dagen. Men skam den som ger sig ….  Ha de´Thorsten

§ 18 svar till En strimma av ljus …

Vad är detta?

Du läser för närvarande En strimma av ljus …Thorstens fotoblogg.

Meta