Vinterlandskap

10 januari 2010 § 22 kommentarer

Snölanskap

  

Som en lite summering av ”jullovet” känns det som om snö och kallt väder är de förhärskande intrycken. För oss i Småland är det numera inte så vanligt med köldgrader neråt -20; så nu när det har blivit varmt (läs -3 C) tyckte jag att det skulle pass med lite kalla bilder. Inne eldar vi så kamminerna glöder, och det är faktiskt riktigt trevligt att titta ut på snöyra  eller en gnistrande stjärnhimel. Hoppas att bilderna kan ge er ett intryck av mina upplevelser (Hoppas att det ska funka då bilderna är redigerade på en okalibrerad skärm direkt i lapptoppen).  

 Ha de´ Thorsten  

Snöoväder

  

Vinterjuveler

  

Vintermåne

Fullmåne

  

Vinterån

  

§ 22 svar till Vinterlandskap

  • naturbilden skriver:

    Fin summering av ledigheten och väderomslagen från snö och lite kallt till klart och mycket kallt. Är svag för blåtonerna i de två sista och speciellt den sista får man titta lite mer på, men titeln hjälpte till. Röda domherrar är alltid en vacker färgklick även om en av hannarna är lite elak mot dig som fotograf och försöker gömma sig bakom en gren.

    /Anna

    • Thorsten skriver:

      tack Anna, håller med dig om domherrhannar. Fick lite andra bilder på domherrarna men denne blev mer ”vintrig” så jag tycktes trots allt den passade bättre . CU Thorsten

  • James skriver:

    En fin kollektion av härliga vinterbilder.
    /James

  • Birgitta skriver:

    Härliga vinterbilder som visar olika delar av temat!
    /Birgitta

  • Arne Wennberg skriver:

    Jag huttrar när jag ser bilderna, kallt men skönt. Fullmånen och bilderna med snöfall gillar jag extra mycket. Har inte lyckats med någon snöfallsbild men ser vad som krävs i dina bilder.

    • Thorsten skriver:

      Det kommer … trots alt hoppas jag att vintern inte är slut ännu – även om ljuset är behövligt, inte minst för skälen. CU Thorsten

  • MarieK skriver:

    Härlig vinterkavalkad du bjuder på som avlsutning på ett vinterlov! Gillar färgklickarna som domherrarna bidrar till.

    ps Bilderna känns lite ljusa på min skärm, men den är å andra sidan lite ljus.

    • Thorsten skriver:

      Kul att du gillade mitt lilla tilltag – ska kolla bilderna när jag kommer till Gtb = kallibrerad skärm// CU Thorsten

  • Tomas Eriksson skriver:

    Mycket fina bilder detta Thorsten!!! Jag är speciellt förtjust i bild 2, 3, 4 och 5…

    Fullmåne är riktigt grym…

  • Niklas skriver:

    Tjena Thorsten!
    Ja, precis så känner jag också. Att jag måste skynda innan snön är borta!

    Funkar bra på min skärm i alla fall och riktigt fina bilder du visar upp. Gillar personligen nummer 2 bäst. En riktigt snöyr bild med djup. Du har fångat snöfallet mycket bra, vilket inte är helt enkelt. Sedan gillar jag fullmåne bilden också, men det kanske du kan lista ut🙂 Mycket läckert.

    En bra blandning bilder mellan konkret och abstrakt, fler vill jag se!

    /Niklas

  • Morgan K skriver:

    Absolut underbara bilder, verkligen ljuvlig vinterstämning i dessa. Dom 2 översta bilderna har en känsla av 3D-effekt..-mycket fräckt. Domherrarna är mycket fina!
    Morgan

  • Tomas skriver:

    Vill du veta min favorit?
    Är enig med Niklas och vill hålla fram no 2.
    Trevlig vittnesbörd i stort dock.
    mvh Tomas

  • monartic skriver:

    vilka mysiga bilder, å jag som inte ens gillar snö fastän jag är född och uppvuxen i trakter där nästan alla..eller åtminstone många..har sparken som solmöbel sommartid😉

    /Mona

  • monartic skriver:

    ska ut å skapa lite vinterbilder idag och just som jag skrev det så börjar snön dom varnat för att vräka ner….suttit å kikat runt på dina bilder och gillade vad jag såg…
    Önskar dig en fin dag…
    Länkar hit senare så slipper jag söka via andras bloggar för att hitta hit..men nu är det snöbilder som gäller…

    /Mona

Vad är detta?

Du läser för närvarande VinterlandskapThorstens fotoblogg.

Meta