Bilder från en balkong …

07 februari 2010 § 14 kommentarer

Ibland är prioriteringarna lite olika och det är svårt att komma ut med kameran, känns lite instängt och liksom lite brist på luft.  Fastnaglad vid dator är inte alltid kreativt, men det är likväl svårt att inte följa med vad som händer utanför fönstret; grått, dimma, solen tittar fram eller det kommer någon oväntat på besök (som t.ex. två rådjur nedanför balkongen mitt i centrala Göteborg) eller gatubelysningen tänds. Kameran ligger naturligtvis bakom mig så ibland stjäl jag mig ett par minuter i fönstret eller på balkongen (och inte alltid rätt klädd) och det kan bli djäkligt kallt. Fototorka blir det, men dock inte fullständigt, för utan bilder kan jag numer inte leva !  Den där T Hellsö har gjort att jag nog börjar lida av kamerabuse ! Så detta är bara ett uttryck för lite abstines ……

 

Ha de´Thorsten

 

 

 

 

 

 

 

§ 14 svar till Bilder från en balkong …

  • naturbilden skriver:

    Om du inte talat om att du fotograferat från balkongen så hade i alla fall mina favoriter nr 1, 3 och den sista med rådjuret kunnat vara från en lång och härlig skogspromenad. Det gula gatljuset i en av bilderna är lite avslöjande. Här har du ett litet projekt att arbeta med dagar som du är instängd!

    /Anna

  • Birgitta skriver:

    Så många olika uttryck du fått i bilderna. Ibland är det nog bra att man bara har ett begränsat antal motiv och blir tvungen att göra så mycket som möjligt av det!
    /Birgitta

  • Tomas skriver:

    Även jag har bra många fönstertagna bilder från alla de tillfällen då man aldrig kommit ut. Du visar ju här att det inte är en oäven fotograferingsmetod!
    /Tomas

  • Peter Jonsson skriver:

    Bild ett och fyra är verkligen bra, gillas🙂

    /PJ

  • jukkalausmaa skriver:

    Tråkigt när man inte kommer ut p.g.a. andra plikter. Men du har ju ändå lyckats få till spännande bilder. Gillar speciellt nr 3 och 4 med sina drömska uttryck och goa blåtoner.
    /Jukka

  • MarieK skriver:

    Lite frustration är bra för utvecklingen😉 Fräcka bilder! De är väldigt speciella allihopa och du har verligen fått med frustrationen i många av dem. Snyggt!

  • msunphotography skriver:

    Skön bilder måste jag säga. Om det är stor och klumpig systemkamera/objektiv som gör så att du inte orkar ta med överallt så kan jag tipsa dig att skaffa en riktig bra kompaktkamera som du kan ta med överallt.

  • Thorsten skriver:

    Stor tack till er alla som tagit er tid att kommentera, mycket glädjande i all frusteration ! ha de bra ! Thorsten

  • Niklas skriver:

    Balkongen är grymt underskattad. Det visar dina snygga bilder bra prov på. Speciellt gillar jag nummer tre.

    /Niklas

  • mona skriver:

    Från en balkong……vad avundsjuk jag blir😉

    /Mona

  • Magnus skriver:

    riktigt härliga bilder! Ja jag känner igen….har inte fotat mycket sista tiden! har varit så mycket annat!

  • Terje Hellesø skriver:

    Först av allt vill jag be om ursäkt för all den skada jag gett dig…. :))))))

    Men jag vill också säga att den översta blå bilden i inlägget är riktigt ordentligt bra. Så att dina abstinensproblemer har sina fördelar.🙂

    Annars så ska man inte underskatta balkongen – jag har själv gjort ett större antal balkongbilder under denna vinter.

  • Thorsten skriver:

    Ja, det det ska jag väl kunna överse med … :-))))))
    Glad att du gillade den blå bilden … den är nog tänk till min lilla vårutställning. Ja , dina balkongbilder på bloggen är häftiga (speciellt trastarna)
    Ha de´ Thorsten

Vad är detta?

Du läser för närvarande Bilder från en balkong …Thorstens fotoblogg.

Meta