Räv möte …

14 augusti 2011 § 13 kommentarer

Lite sent en kväll för en vecka sedan, hade jag ett mycket trevligt möte. Det var självaste Mickel, eller kanske snarast en av hans ungvalpar. Först satt han (tror det är en han, men inte säker) mest och tittade på mig, efter lite ”muspip” blev han dock lite nyfiken kom sakta närmare. Vi utforskade varandra under en ca 20 minuter, han kollade in mig, ägnade sig lite åt sorkjakt i mellanåt; men tror inte han helt släppte mig med blicken. Så vitt jag kunde se slank det ner en och annan vårtbitare, skalbagge samt en groda … mycket lyssnande och lite försök till grävande. Som en sista koll gick hann runt bilen och försvann i sakta trav över ängen. Dessvärre kunde jag inte komma tillbaka de nästa par dagarna, men hoppas att vi ska ses igen … Ha de´ Thorsten

Skall väl sägas att bilderna blev till i nuet utan alltför mycket tänkande, men efteråt kan jag gott se att en av dem hade Terje kallat grässtråt.

Taggad:

§ 13 svar till Räv möte …

Vad är detta?

Du läser för närvarande Räv möte …Thorstens fotoblogg.

Meta