Brazil – Pantanal & Cerrado

06 november 2014 § 2 kommentarer

_D8T9346-Redigera2

Efter en fantastisk resa i de södra delarna av centrala Brasilien, närmare bestäm till Pantanal och Cerrado sitter jag och undrar vad det var som mest symboliserade Brasilen och dess djurliv. Känns som en omöjlig uppgift men trots detta är det vissa djur som ”stiger” fram. Inte kanske den vanligaste men onekligen bland de mest spektakulära var Toco Tucan.  Givetvis är det andra djur som också måste få en plast i de följande reportagen, men detta får bli en introduktion till en serie bilder från Pantanal som jag gjorde resande tillsammans med Annelie Utters Naturresor och ett antal mycket trevliga medresenärer och fotografer.

Ha de Thorsten

 

Taggad: , , , , , , , ,

§ 2 svar till Brazil – Pantanal & Cerrado

  • Så spännande det låter med en sådan resa! Häftig bild och fågel du visar här. Jag har nyligen sett sådana i ett program om världens natur, det är väl så nära jag kommer dessa spännande fåglar. Jag ser fram emot att få se flera bilder från resan!
    /Kerstin

Vad är detta?

Du läser för närvarande Brazil – Pantanal & CerradoThorstens fotoblogg.

Meta